engineers van
data + software
Menu
engineers van
data + software
Doe de data-scan

Laat uw klantdata voor u werken

Echt voorsprong behalen met klantdata gaat verder dan alleen tellen hoeveel bezoekers je hebt en welke webpagina's ze bezoeken. Data science brengt klantdata een stap verder. Want wat als deze data u helpt meer resultaat te halen zonder alleen te kijken naar het werven van nieuwe klanten? Dit is toepasbaar op onder andere data uit webshops, online diensten verkoop (cursussen, kaartjes, etc), kanalen als een B2B bestelportal, franchises of retailers. Lees verder voor onze case van Quality Wellness Resorts, een award winning voorbeeld of om contact op te nemen over jouw data kansen.

Er bestaan veel verschillen in soorten klanten, vooral bij ondernemingen waar veel klanten over de vloer komen. Deze verschillende klanten hebben elk hun eigen gedrag, voorkeuren en eigenschappen. Zo verschillen klanten in bezoekfrequentie, uitgavenpatronen, voorkeurskanalen voor communicatie of de afstand tussen de woonplaats van de bezoeker en de onderneming. Klantdata zit vaak in verschillende systemen. Bijvoorbeeld een kassa, ERP, CRM, webshop, etc. Wij brengen deze klantdata uit verschillende bronnen in kaart, brengen het centraal en maken deze bruikbaar. Zo kun je deze data gebruiken in je marketing (gerichtere benadering), kun je o.a. voorspellen hoeveel verkopen, reserveringen of bezoek je kunt verwachten en ontstaat grip. Zo kun je beter anticiperen (inkoop, personeel, etc), kosten beheersen en krijg je inzichten die eerder verborgen bleven. Dat betekent voorsprong op anderen.

Hoe gaan we te werk?

Wij brengen de klantdata afkomstig uit verschillende databronnen centraal, zodat we een overzichtelijk beeld kunnen creëren van alle klanten en hun gedrag en eigenschappen. Door het toepassen van data science kunnen wij de klanten indelen in verschillende segmenten en kunnen we deze een naam geven.

Quality Welness Resorts

Bij Quality Welness Resorts hebben we de klanten weten op te delen in 7 klantsegmenten. Op basis van deze klantsegmenten is er bijvoorbeeld dynamische content gemaakt, voor elk klantsegment anders. Dit betekende persoonlijk aanbod via e-mail, dynamische content op de website en persoonlijke upsell via front-office. Op deze manier kunnen verschillende klanten op de juiste manier worden benaderd, toegepast op de eigenschappen en gebaseerd op eerder gedrag.

Uit ons onderzoek bleek dat de dynamische content 32% effectiever was dan de statische content. Door het realiseren van dynamische content is de klantwaardering gestegen, het bezoekersaantal gestegen t.o.v. een jaar eerder en de omzet gestegen t.o.v. een jaar eerder.

Wij wonnen met dit project de Golden DIA Award.

“Data helpt ons relevanter te zijn in proposities aan de gast. Zo scoren we steeds beter op onze gastervaring en worden bedrijfsvoering en prestaties geoptimaliseerd.”
Quality Welness Resorts

“Optimalisatie van de bedrijfsvoering pur sang.”
Jury Golden DIA Award 

Aan de slag!

Ook meer uit je klantdata halen? Neem contact met ons op via onderstaand formulier of neem contact op met Bart Ensink.

Contactformulier
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.