Datagedreven naar langdurig succes

Waarde uit data dankzij efficiënte opslag en verwerking

Datastrategie aansluitend bij de ambitie

Asito heeft de ambitie om het meest mensgerichte en door datagedreven schoonmaakbedrijf van Nederland te worden. Het behalen van waarde uit data is een belangrijk onderdeel bij het waarmaken van deze ambitie. Door te werken met een vastgestelde datastrategie is Asito in staat om diepgaande inzichten en nauwkeurige voorspellingen te generen, essentieel voor het nemen van weloverwogen beslissingen op diverse organisatorische niveaus.

Waardevolle relaties

Het bouwen van waardevolle relaties met klanten is een belangrijk thema binnen Asito. Als datapartner van Asito werken we samen aan het uitbreiden en onderhouden van deze relaties. Wij zorgen voor een efficiënte opslag en verwerking van data en ontwikkelen geavanceerde mogelijkheden, waaronder Power-BI dashboards, om relevante inzichten en voorspellingen in kaart te brengen. Deze dashboards zijn specifiek ontworpen om aan te sluiten bij de KPI’s die de ambitie ondersteunen.

Verbetering

Het bepalen en evalueren van de juiste KPI’s is van onschatbare waarde. Dit stelt Asito in staat haar focus te verleggen naar effectievere maatstaven, zoals de langetermijnwaarde van klantrelaties.

Samen met Asito hebben we voor elke klant een ‘relatie-index’ ontwikkeld, die de gezondheid van klantrelaties in kaart brengt. Deze index biedt nauwkeurige inzichten in de resultaten en de huidige staat van elke klantrelatie. Hierdoor kunnen we klanten effectief indelen, verschillende strategieën toepassen en de resultaten van contracten direct en duidelijk inzichtelijk maken.

Valideren van de waarde

In de experimentele fase hebben we aangetoond dat het relatie-index concept potentie heeft. Om dit binnen de organisatie toepasbaar te maken, hebben we gebruiksvriendelijke Power BI-dashboards ontwikkeld, waardoor teams betere, klantgerichte beslissingen kunnen nemen.

Medewerkers ervaren aanzienlijke voordelen door het gebruik van de ontwikkelde tools. Ze hebben nu toegang tot diepgaande inzichten via Power BI-dashboards, waardoor ze beter geïnformeerde beslissingen kunnen nemen over klanten en hun behoeften. Dit heeft geleid tot een efficiënter werkproces en heeft hun vermogen vergroot om waarde toe te voegen aan de klantrelaties.

Meetbare Resultaten:

Het behoud van klanten heeft zijn waarde bewezen, niet alleen door het stabiliseren van bedrijfsresultaten, maar ook door deze te verbeteren. Nieuwe inzichten in klantrelaties leiden tot sterkere, langdurige connecties en meer vertrouwen in de organisatie.

Vervolgstappen:

Nu de eerste resultaten inzichtelijk zijn, richten we ons op verdere verbetering en automatisering van het proces. Ontwikkelingen in data en AI stellen Asito in staat om nog efficiënter te werken, gericht op specifieke klantbehoeften en relaties. AI biedt kansen voor geavanceerde analyses en voorspellende modellen, waardoor de organisatie proactief kan handelen en de klanttevredenheid kan vergroten.

Een gezonde toekomst:

Door de focus op klantbehoud, creëert Asito niet alleen kansen op groei, maar legt het ook de basis voor langdurig succes. Dankzij het relatie-index concept, ondersteund door data-inzichten en dashboards, is de weg vrijgemaakt voor een beter begrip van klantbehoeften en het opbouwen van waardevolle relaties. Door samen te werken vanuit een op maat gemaakte datastrategie zullen we stap voor stap steeds meer impact maken op de gezondheid van de organisatie.

Kansen voor jou
Ben jij benieuwd wat data + software voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem vrijblijvend contact op met een van onze specialisten.

Neem contact op met Maarten Pieper

Ook waarde uit data halen? Ontdek nu de kansen voor jouw organisatie.