Waar die hoge scores vandaan komen? Nienke heeft er wel een verklaring voor.
“Ik verwacht dat het te maken heeft met de duidelijke keuze die we twee jaar geleden gemaakt hebben. Toen hebben we vanuit twee bestaande bureaus besloten om samen volledig op data te focussen, en daarmee onze dienstverlening naar een nog hoger niveau weten te tillen. Álles draait hier om data en hoe je die stap voor stap toepast om betere resultaten te behalen. Onze werkwijze leent zich er bovendien heel goed voor om in de juiste use cases te investeren. Werken met Little Rocket levert daardoor altijd wat op. Zoals we hier zeggen: van data naar waarde.”

Een echt specialisme dus. Hoe bouw je zoiets op?
“Vooral door te kiezen. Wat twee jaar nog een niche was, begint nu uit te groeien tot een volwassen discipline. En let maar op: werken met data gaat in een steeds hoger tempo steeds belangrijker
worden. Maar het allerbelangrijkste is dat we werken met een team van superslimme en gemotiveerde dataspecialisten, die ook nog eens over de nodige ‘business sense’ beschikken. Want kennis is één, maar je moet die natuurlijk ook nog eens weten toe te passen.”

Dataspecialisten zijn schaars. Waarom komen ze zo graag bij Little Rocket werken?
“Dat is een goeie. Je kunt je hier natuurlijk ontzettend goed ontwikkelen, in elke discipline van het data-vakgebied bovendien. Daarnaast krijg je hier de kans om aan – vaak innovatieve – datavraagstukken te werken van hele mooie organisaties en merken. En het helpt natuurlijk dat we een bekende zijn: we werken samen met de Universiteit Twente en Hogeschool Saxion, we zijn gevestigd in Connect-U (de stadscampus van Enschede, red) én we staan dus weer op 1 bij Emerce!”

Wederom het beste databureau van Nederland inderdaad. De hoogste tijd om Little Rocket te veranderen in Big Rocket?!
“Haha! Misschien komt die er ook nog wel… Maar zonder gekheid: Little Rocket staat voor de kleine stappen waarmee we zonder uitzondering grote resultaten boeken. Het zegt dus iets over onze werkwijze, hoe we graag het data-avontuur met onze klanten aangaan. Daarnaast wekt het nieuwsgierigheid op, en dat is altijd goed natuurlijk!”

En nu? Tijd voor een feestje?
“Een kleintje dan. Van de ene kant blijven we hier op z’n Twents redelijk nuchter onder: morgen weer aan de slag om het nog wat beter te doen. Maar van de andere kant zegt het natuurlijk wel wat: de markt ziet je als het beste databureau! We gaan dit dus zeker vieren m et onze Rocketeers, want zij slagen er elke dag opnieuw in om ons – en vooral: onze klanten – verder te brengen!”

Over de Emerce100
De Emerce100 wordt algemeen gezien als dé lijst van best presterende bureaus op het gebied van online marketing en e-business. De bureaus worden hiervoor beoordeeld door beslissers uit de
markt, waarbij ook relevante marktdata worden meegewogen. Emerce voert het onderzoek uit in samenwerking met marktonderzoeksbureau Motivaction.