Voorsprong met data

Little Rocket begeleidt organisaties in het slimmer, beter en sneller inzetten van data, omdat wij geloven dat het de datagedreven organisaties zijn die een succesvolle toekomst hebben. Dit doet Little Rocket door data + software te combineren. “In een wereld waar meer en meer data voorhanden is, is het de kunst om deze op de juiste manier voor je organisatie te laten werken. Zo krijg je bijvoorbeeld glashelder inzicht in en over je doelgroepen of beter functionerende bedrijfsprocessen. En juist dát geeft je voorsprong. Niet alleen financieel gezien, maar juist ook waar het gaat om belangrijke, maatschappelijke vraagstukken. Denk hierbij aan minder verspilling van grondstoffen, energie of gezondheidszorg.”, aldus Carlo Caunter, mede-oprichter van Little Rocket.

1+1=3

Met de visie dat vooral de combinatie van data + software de sleutel tot succes is, nam Green Orange twee jaar geleden het maatwerk software development bureau We::code over. Green Orange was destijds vooral onder de indruk van de oplossingsgerichtheid en de vakinhoudelijke expertise van het development bureau, die volledig aansluit op de filosofie van Green Orange. Inmiddels werken we intensief samen aan data + software oplossingen met organisaties als BP, Siemens, Quality Wellness Resorts, Pentair, Aral, Heyday en het Erasmus universitair ziekenhuis. En dat de kracht juist in het combineren van data + software zit hebben we bewezen. Als erkenning voor ons werk wonnen wij in 2019 de gouden DIA data award met een van onze projecten. Om de samenwerking tussen beide bureaus nog meer kracht bij te zetten zijn wij nu één: Little Rocket | engineers van data + software.

Logische stap

Dat wij onze focus nu volledig op data + software leggen komt niet zomaar uit de lucht vallen. Wij hebben al jaren het geloof dat alleen datagedreven organisaties succesvoller zijn en vanuit die visie zijn er al eerder initiatieven geboren. Zo richtte Green Orange vijf jaar geleden Datatrics op. Een SaaS start-up die op basis van data en Ai relevantere customer journeys ontwikkelt. Datatrics is inmiddels een belangrijke internationale speler in de customer data markt en in 2017 overgenomen door Mailup Group, een Italiaanse, beursgenoteerde organisatie. Ook de dienstverlening van zusterbedrijf WePublish is gestoeld op slim gebruik van data in publicaties.